Pasy do lawety
Szukasz pasów transportowych do mocowania auta na lawecie?
Potrzebujesz kompletnego pasa z akcesoriami do lawety?
Twoja laweta wymaga pasów ze specjalnymi hakami?
Pasy do lawety to tak naprawdę specjalnie doposażone pasy dwuczęściowe (pas transportowy z napinaczem). Komplet posiada dodatkowy hak oraz kostki lub gumowy rękaw ochronny, które zapobiegają ślizganiu się pasa na oponie.
Pasy do lawety – jakie haki?
Metoda mocowania samochodu na lawecie zależy od lawety jaką posiadamy (ustawienie i rodzaje elementów, o które można zaczepić haki). Oferujemy zestawy pasów do lawet z czterema różnymi rodzajami haków, które można dobrać w zależności od wielkości i ustawienia otworów na paltformie lub profilu lawety:
- standardowy hak z podwójnym pazurem,
- hak ze specjalnymi wyżłobieniami,
- obrotowy hak 4 tonowy z jednym pazurem, oraz
- hak 4 tonowy z jednym pazurem.
Obrotowe haki sprawdzają się dobrze w sytuacji gdy otwory do zaczepienia haków znajdują się po bokach najazdu.
Pasy do lawety – jaka wytrzymałość?
- 3 tony (taśma 35mm) (pas pomarańczowy)
- 3,2 tony (pas niebieski),
- 4 tony (pas żółty) oraz
- 5 ton (pas czerwony).
Rodzaj pasa | Wytrzymałość po linii prostej (LC) | Wytrzymałość przy opasaniu (LC) | Nominalna wytrzymałość taśmy | STF (siła napięcia) |
---|---|---|---|---|
3 tony | 1,5 tony | 3 tony | 4,5 tony (pomarańcz) 35mm | 234 daN |
3,2 tony | 1,6 tony | 3,2 tony | 5 ton (niebieski) | 400 daN |
4 tony | 2 tony | 4 tony | 6 ton (żółty) | 400 daN |
5 ton | 2,5 tony | 5 ton | 7,5 tony (czerwony) | 400 daN |
3,2 tony | 1,6 tony | 3,2 tony | 5 ton (pomarańczowy) 4% | 400 daN |
Kostki czy guma?
Aby jak najbardziej zminimalizować uszkodzenie pasa oraz zabezpieczyć go przed ześlizgnięciem się z opony należy zastosować kostki lub ochronny rękaw gumowy. Wewnątrz rękawa pas może się swobodnie poruszać, tak samo w przypadku kostek (taśma przewleczona jest przez podłużne otwory w kostkach). W naszym sklepie można również dokupić te elementy oddzielnie (akcesoria do lawet).
Mocowanie za pomocą szelki
Szelka pozwala na wygodne opasanie koła taśmą bez potrzeby używania trzeciego haka. Ta metoda mocowania jest szczególnie przydatna, gdy haki zaczepiamy o profil, a nie do platformy lawety.