Drążki rozporowe
Drążki rozporowe to jeden ze sposobów na zabezpieczenie ładunków podczas transportu. Stosowane są głównie wtedy, gdy nie jest możliwe mocowanie ładunku pasami transportowymi, czyli np. w pojazdach z nadwoziem typu furgon, kontenerach i chłodniach. Występują drążki z końcówkami dedykowanymi do listew kotwicznych. Za pomocą drążków blokujemy towar w przestrzeni załadunkowej tym samy dzieląc przestrzeń załadunkową. Ciasno zablokowany ładunek drążkiem rozporowym utrzyma swoją pozycję przez barka miejsca do przesunięcia.
Sposób blokowania sprawdzi się przy dużych ładunkach jak paleta. Przy transporcie mniejszych ładunków jak małe paczki, lepiej sprawdzą się siatki transportowe. Przy średniej wielkość paczkach, drążek można doposażyć w ramkę poszerzającą. Istnieją różne sposoby układania i mocowania ładunków, które opisaliśmy w zakładce Zabezpieczenia ładunków.
Drążki możemy mocować w pionie oraz poziomie pod warunkiem, że ściany są sztywne i stabilne lub przestrzeń załadunkowa jest wyposażona w listwy kotwiczne.
Czym nazywamy „ciepłe drążki” rozporowe?
Ciepłe drążki, to drążek rozporowy z nałożoną specjalną, idealnie przylegającą gumą ochronną w kolorze pomarańczowym. Jest to nasz autorski pomysł, który został wymyślony, z myślą o samochodach dostawczych typu „chłodnia”. Przy tego typu transporcie, praca z drążkami nie była do końca komfortowa, ponieważ podczas rozładunku drążki były zimne w dotyku. Gumo sprawia, że drążek jest przyjemny i ciepły w dotyku. Z czasem okazało się, że ciepłe drążki mają więcej zalet.
- Guma ochronna zabezpiecza drążek rozporowy przed uszkodzeniem powłoki zewnętrznej.
- Wycisza pracę drążka – uderzenie w drążek jest dużo cichsze, co znacznie zwiększa komfort pracy, szczególnie przy nocnych załadunkach.
- Kolor rzuca się w oczy – taki drążek jest charakterystyczny i trudniej go zgubić albo o nim zapomnieć przy rozładunku.
Nie każdy drążek posiada opcje „ciepły drążek”. Tylko drążki 1867, 1811 oraz 1808 mają możliwość doposażenia o gumową ochronę.
Drążki rozporowe ze stopkami
Drążki rozporowe ze stopkami stosowane są do pojazdów ze sztywnymi i twardymi ścianami bocznymi lub sufitem. Najczęściej wybierane przez kierowców samochodów osobowych, dostawczy oraz ciężarowych z twardą zabudową przestrzeni załadunkowej. Drążki rozporowe ze stopkami wykonane są ze stopu aluminium lub wzmocnionej stali profili, które z obu stron zakończone z gumowymi, wymiennymi stopkami. Drążki są regulowane, każdy rodzaj drążka ze stopkami ma swój zakres pracy. Drążki rozporowe 1867 jako jedyne mogą zostać przycięte i dopasowane do nietypowych przestrzeni załadunkowych jak np. w samochodzie osobowym-dostawczym.

Drążek 1867 MINI | |
---|---|
Materiał | stal |
Średnica | 25.6 mm |
Długość | 990-1807 mm |
Waga | 1.9kg |

Drążek 1867-ST-WS | |
---|---|
Materiał | ocynkowana stal |
Średnica | 38 mm |
Długość | 2359-2720mm lub 2565-2935mm |
Waga | 5.5kg/6.08kg |
*występuje w wersji „ciepły drążek”

Drążek 1867-HD-WS | |
---|---|
Materiał | wzmocnione aluminium |
Średnica | 42 mm |
Długość | 2359-2720mm lub 2565-2935mm |
Waga | 4.3kg/4.5kg |
*występuje w wersji „ciepły drążek”

Drążek 1871 Standard | |
---|---|
Materiał | ocynkowana stal |
Długość boku | 35 mm |
Długość | 1840-2805mm |
Waga | 6.9kg |

Drążek 1871 Red | |
---|---|
Materiał | ocynkowana stal |
Długość boku | 35 mm |
Długość | 1840-2805mm |
Waga | 6.7kg |

Drążek ERGOBAR | |
---|---|
Materiał | wzmocnione aluminium |
Długość boku | 45×55 mm |
Długość | 1900-2400mm
2400-2800mm 2650-3450mm |
Waga | 4.8kg |
Naprawa drążków rozporowych do transportu
Zaletą drążków rozporowych jest możliwość wymiany niektórych elementów, które uległy zepsuciu lub zużyciu. Naszą ofertę wzbogaciliśmy o zestawy naprawcze do drążków rozporowych oraz stopki. Dzięki temu każdy może przedłużyć użyteczność i zachować parametry drążków rozporowych. Nie trzeba wysyłać drążków do serwisu, aby wymienić niedziałające elementy. Każdy element drążka można wymienić samodzielnie, w każdym miejscu za pomocą podstawowych narzędzi. Jakie elementy możemy wymienić w drążkach rozporowych?
Stopki możemy wymienić w każdym modelu drążków rozporowych. Dla drążków:
- 1867 wyróżniamy stopkę górną i dolną, które różnią się trzpieniem. Występują w dwóch kolorach stopek czerwony i szary,
- 1871 występują 2 rodzaje stopek (zwane kopytkami), które różnią się tylko kolorem biały i czerwony,
- ERGOBAR ma dedykowane stopki koloru niebieskiego.
Każda kostka pokryta jest gumą co zwiększa przyczepność drążka rozporowego na każdej powierzchni.

Zestaw naprawczy jest to element odpowiedzialny za rozparcie i blokowanie zamocowanego drążka. Zestawy naprawcze występują tylko do drążków rozporowych 1867. Występują dwa rodzaje zestawów naprawczych:
- żółty dla drążka 1867 o średnicy rury wynoszącej 42 mm oraz
- pomarańczowy dla drążka 1867 o średnicy rury 38 mm.
Cały mechanizm jest bardzo prosty do wymiany.

Dodatki do drążków rozporowych
Ramka jest jednym z dodatków do drążków rozporowych. Jest wiele zastosowań ramek do drążków, m.in wykorzystuje się je gdy chcemy zmniejszyć ilość drążków przy podziale przestrzeni załadunkowej. Na jeden drążek można zamocować jedną lub dwie ramki (zależności od wybranej długości drążka).

Drążki rozporowe do listew
Drążki rozporowe do listew zakończone są specjalnymi końcówkami, które dedykowane są do różnych modeli listew kotwicznych. Są one bardzo użyteczne w samochodach dostawach z wykończoną przestrzenią załadunkową listwami kotwicznymi. W galerii poniżej pokazany jest przestrzeń załadunkowa, z wbudowanymi w podłodze i ugięcie listwami. Dzięki połączeniu listew kotwicznych i drążków do listew mamy możliwość zablokowania towaru w każdym miejscu w przestrzeni załadunkowej.